وبلاگی برای همه
دوربین های فیلمبرداری فوق حرفه ای آجا با رزولوشن 4K
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:18 | بازدید : 81 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اخبار تکنولوژی - دوربین های فیلمبرداری فوق حرفه ای آجا با رزولوشن 4K

در نمایشگاه امسال NAB در لاس وگاس کمپانی AJA دوربین فیلمبرداری فوق حرفه ای خود را با رزولوشن 4K و قیمت 8995 دلار معرفی کرد.

لذت فیلمبرداری با دوربین های 4K

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,آشنایی با دوربین های 4K,ویژگی دوربین های 4K

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,آشنایی با دوربین های 4K,ویژگی دوربین های 4K

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,آشنایی با دوربین های 4K,ویژگی دوربین های 4K

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,آشنایی با دوربین های 4K,ویژگی دوربین های 4K

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,آشنایی با دوربین های 4K,ویژگی دوربین های 4K

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,آشنایی با دوربین های 4K,ویژگی دوربین های 4K

 

این شوی تجاری که بزرگترین در نوع خود در سطح B2B  محسوب می شود شاهد جدیدترین محصولات به روز، برای استودیوهای فیلمبرداری و تلویزیونی است که در نوع خود کم نظیر است.

AJA کمپانی مستقر در کالیفرنیا امسال دوربین موسوم به Ultra HD CION را مجهز به فرمت فشرده ویدئوی اپل موسوم به Apple ProRes را  با رزولوشن 4K عرضه کرد.

بدنه منیزیومی و استفاده از فلزات سبک، استحکام و سبکی را برای فیلمبردار به ارمغان آورده و با استفاده از لوازم جانبی برای پایداری دوربین روی شانه قدرت و کیفیت را با هم آورده است.

حسگر بکار رفته از نوع 4K APS-C CMOS با شاتر الکترونیکی است که ویدئوها را در حالت 4444/422 اپل معادل 4K ضبط و ذخیره سازی می کند. حافظه دوربین 512 گیگ به صورت اس اس دی است و فیلمبردار را نگران فضای ذخیره سازی نمی کند.

نیک راشبی پرزیدنت AJA می گوید محصول CION کلاس خاصی از دوربین های فیلمبرداری است که برای کارگردانان سینمایی و تلویزیونی ایده آل محسوب می شود.

پورت های این دوربین به شرح زیر است: 4x 3G-SDI/HD-SDI outputs (4K/Ultra HD/2K/HD)/ 2x 3G/HD-SDI monitor outputs with overlay support / 1x HDMI output offering support for 4K and Ultra HD or scaled 2K/HD /  1x HDMI output for 2K/HD / 2x mic/line/48v XLR analog audio inputs / 2x LANC control ports / 1x LTC input connector / 1x reference connector / 1x USB connector / 1x 10/100/1000 Ethernet LAN connection /  1x Mini TRS headphone jack / 1x 4-pin XLR power connector / 1x input power connector for attaching third-party battery plates / 1x output power connector / 1x ThunderboltTM connector

همچنین کمپانی جی وی سی نیز دوربین های جدید خود با رزولوشن 4K را معرفی کرد. مدل GY-LSX1 که روی شانه جای گرفته و مجهز به لنز PL است را همراه با حسگر سوپر 35 میلیمتری که قابلیت ضبط تا 60 فریم بر ثانیه را دارد، معرفی شد. مدل GY-LSX2 سنسور AltaSens داشته  و دوربین GW-SPLS1 دوربین مینی 4K محسوب می شود که مجهز به کارت SDHC بوده و کنترل آی پی دارد. دوربین GW-GBLS1 نیز دوربینی است که برای پهپاد ها و هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده و حسگر سوپر 35 میلیمتری و رزولوشن 4096 در 2160 پیکسل آن را پشتیبانی می کند.

اخبار تکنولوژی - اسلش گی یر / خبرآنلاین

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی MeMo Pad، تبلت 10 اینچی ایسوس
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:18 | بازدید : 59 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

بررسی MeMo Pad، تبلت 10 اینچی ایسوس
در طول زمان بسیار طولانی - تا جایی که ذهن ما یاری می‌کند - تقریبا بیشتر تبلت‌های اندرویدی مبتنی بر ARM بوده‌اند. به عنوان رقیب، اینتل نیز همیشه از بیرون نظاره‌گر پیشرفت پلتفورم موبایلی گوگل بوده است. تا اینکه، ایسوس در این میان مورد توجه اینتل قرار گرفت تا نخستین تبلت اندرویدی باشد که تراشه موبایل اینتل را با تبلت MeMo Pad FHD 10 به جامعه کاربران معرفی می‌کند. این شرکت تایوانی را شاید بتوان بازیگر خوشبختی در این میان دانست که به واسطه پردازنده اینتل مورد توجه دوستداران فناوری قرار گرفته است.
برای آشنایی با این تبلت اندرویدی با سخت‌افزار اینتل، در ادامه با ما همراه باشید.

 

طراحی
طراحی این دستگاه با تبلت‌های دیگر ایسوس تقریبا هیچ تفاوتی ندارد و محض رضای خدا، ایسوس نخواسته کمی آن را متفاوت از بقیه تولید کند. تقریبا هرجای ظاهر این دستگاه را که نگاه کنید همان ویژگی‌های پیشین را می‌بینید. با ناامیدی باید قبول کرد تکراری بودن بدنه MeMo Pad FHD 10 به هیچ عنوان خوشایند نیست. اما تنها چیزی که این ناراحتی را کم می‌کند این است که این مدل از همه باریک‌تر و سبک‌تر است.

بافت‌دار بودن قاب پشت تبلت باعث می‌شود تا دستگاه راحت‌تر در دست بنشیند و ظاهر تمیزتری نیز داشته باشد. وقتی بدنه دستگاه‌های الکترونیک متالیک و صیقلی هستند، خیلی راحت هر نوع اثر و لکه‌ای روی آنها باقی می‌ماند و دیده می‌شود. اما داشتن بافت این ایراد را تا حد زیادی از بین می‌برد.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

تبلت MeMo Pad ایسوس

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

تبلت MeMo Pad ایسوس

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

 تبلت MeMo Pad ایسوس

 

در کناره‌های تبلت، پورت میکرو یواس‌بی، کلید پاور، کلیدهای کنترل کننده صدا، میکروفون، سوکت 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون با قابلیت حذف نویز قرار دارند.
تبلت MeMo Pad FHD 10، جایگاه کارت میکرو اس‌دی به منظور افزایش حافظه داخلی و پورت میکرو HDMI برای گرفتن خروجی پرسرعت تصویر نیز دارد. این امکانات برای محدوده قیمتی این دستگاه بسیار خوب به نظر می‌رسند. 
در پشت تبلت، دو شکاف در سمت چپ و راست قرار دارند که بلندگوهای دستگاه را تشکیل داده‌اند. این بلندگوها ارایه دهنده فناوری صوتی SonicMaster ایسوس هستند. از دیگر امکاناتی که در پشت آن قرار دارند نیز باید به دوربین 5 مگاپیکسل اشاره کرد. البته دوربینی نیز در جلو قرار دارد که حسگر 1.2 مگاپیکسل دارد.


صفحه‌نمایش
همان‌طور که از نام MeMo Pad FHD 10 معلوم است، صفحه‌نمایش فول اچ‌دی دارد که از نظر فنی به وضوح بیشتر از 1080p گفته می‌شود. این نمایشگر 1920×1200 پیکسل رزولوشن دارد. تراکم تصویر این صفحه نمایش نیز 226 پیکسل در هر اینچ است. این کیفیت برای مطالعه متن‌های نوشتاری با وضوح بالا بسیار مناسب است و کاربر می‌تواند همه جزئیات را به خوبی ببیند. البته کیفیت رنگ‌های این نمایشگر چندان خوب نیستند و تقریبا همه رنگ‌پریده و ناخالص دیده می‌شوند.
در مورد خوانایی در زیر نور مستقیم نیز مشکلاتی دارد و همیشه نمی‌توانید محتویات صفحه را در آن ببینید.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

 تبلت MeMo Pad ایسوس

 

رابط کاربری و قابلیت‌های دستگاه
اگر کاربر اندروید باشید، با رابط کاربری این دستگاه آشنا خواهید بود. رابط‌کاربری MeMo Pad FHD 10 نیز فرقی با دیگر اندرویدها ندارد و بدون هیچ نوآوری طراحی و ساخته شده است. سیستم‌عامل دستگاه نسخه 4.2.2 اندروید است و همان‌طور که اشاره کردیم با دستگاه‌های پیش از خود فرقی ندارد. این نسخه قابلیت‌های بسیاری دارد. عملکرد اپلیکیشن‌های کوچک در این تبلت خوب و راضی‌کننده هستند اما اگر به طور کلی به آن نگاه کنیم، در مقایسه با رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد. حتی می‌توان گفت ضعیف‌تر نیز هست.


در تبلت MeMo Pad FHD 10، یک سیستم سازمان‌دهنده اپلیکیشن وجود دارد که توسط گوگل ارایه شده است. این تبلت اندرویدی، اپلیکیشن‌های بسیاری دارد و بیشتر آنها در حوزه مالتی‌مدیا هستند. اما باز باید بگوییم برنامه خاصی که با بقیه فرق داشته باشد را نمی‌توان در اینجا یافت.
اما این تبلت امکانات جالب و کاربردی هم دارد. از جمله باید به صفحه‌کلید آن اشاره کرد که با وجود فشردگی زیاد کلیدها در هم، یک ردیف مخصوص اعداد نیز دارد. اندازه کلید اعداد همانند کلیدهای حروف است. واکنش‌پذیری این صفحه‌کلید بسیار عالی است و با کوچک‌ترین اشاره‌ای عمل می‌کند.  اما نزدیکی کلیدها احتمال اشتباه تایپی را زیاد می‌کند.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

تبلت MeMo Pad ایسوس


پردازنده و حافظه
بدون شک مهم‌ترین بخش این تبلت همین پردازنده آن است. تبلت MeMo Pad FHD 10 ایسوس، نخستین تبلتی است که با پردازنده کمپانی اینتل عرضه شده است. این پردازنده دو هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز و از نوع اینتل Atom Z2560 است و دو گیگابایت رم دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز PowerVR SGX 544 است. البته این پردازنده هم مشکلات خاص خود را دارد. در ابتدا باید به مصرف باتری زیاد آن اشاره کرد. بعد هم باید بدانید در میانه فعالیت‌هایش ممکن است از کار بایستد و دست شما را در حنا بگذارد. تاخیر و توقف‌های زیادی دارد که چندان جالب نیستند.


حافظه داخلی این تبلت 16 گیگابایت است اما کاربر فقط 11.6 گیگابایت از آن را می‌تواند استفاده کند. البته، خوشبختانه از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتبانی می‌کند و می‌توان حافظه آن را ارتقا داد.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

 تبلت MeMo Pad ایسوس

 

اینترنت و اتصالات
اگر اشکال در اجرای بازی‌های سنگین سه‌بعدی را نادیده بگیریم، این دستگاه به خوبی از عهده  وب‌گردی‌های کاربر بر می‌آید و کمترین تاخیر و کندی سرعت را دارد. همه صفحه‌های وب هم با سرعت قابل قبول باز می‌شوند و به طور کلی گشت زدن در اینترنت با این دستگاه خوشایند است.
از نظر اتصالات، MeMo Pad FHD 10 ایسوس تعریف چندانی ندارد. از جمله امکانات اتصالی آن باید به aGPS، بلوتوث نسخه 3 و وای‌فای 802.11 a/b/g/n اشاره کرد. اما فناوری خوبی همچون NFC را ندارد.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

 تبلت MeMo Pad ایسوس

 

دوربین
تبلت‌هایی که قرار است فقط قیمت مناسب داشته باشند، امکانات چندان زیادی ندارند. تبلت ایسوس MeMo Pad FHD 10 نیز از این قاعده مستثنا نیست. امکانات دوربین این تبلت در حد نرمال است و نباید انتظار چندانی از آن داشته باشید. البته لازم به اشاره است که تنظیمات دستی ابتدایی و گزینه‌های مختلف عکاسی دارد که جالب توجه هستند.


دوربینی که در عقب این دستگاه قرار دارد، 5 مگاپیکسل است و فوکوس خودکار دارد. کیفیت عکس‌های این دوربین قابل قبول است اما نمی‌توان آن را در ردیف بهترین‌ها – در رده خودش – دسته‌بندی کرد. اما جای شکایت هم ندارد. شاید تنها شکایت منصفانه، کیفیت پایین عکس‌هایی باشد که در نور شدید در فضای باز گرفته شده‌اند. البته در محیط‌های تاریک نیز وقتی عکاسی می‌کنید باید منتظر عکس‌هایی با نویز زیاد باشید که جزئیاتشان خیلی خوب دیده نمی‌شوند.
این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p نیز دارد.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

 تبلت MeMo Pad ایسوس

 

چند رسانه‌ای
با نهایت تاسف و خجالت باید بگویید، در این قسمت هم ویژگی خاصی وجود ندارد. هیچ چیز جدیدی ارائه نشده است و تنها موردی که در زمینه موسیقی می‌توان یافت، اپلیکیشن Play Music گوگل است که بدون شک قبلا هم زیاد آن را دیده‌اید. با اینکه این تبلت دو بلندگو با قابلیت پشتیبانی از صدای استریو دارد، اما خروجی صدای آن خوب و راضی‌کننده نیست. شاید بتوان گفت حتی صدایی ضعیف‌تر از بلندگوهای اسمارت‌فون‌ها دارد.
صفحه‌نمایش نیز کیفیت خاصی ندارد و واکنش‌پذیری خیلی عالی نیز ندارد و تماشای فیلم و ویدئو چیزی نیست که بتوان به خوبی از آن یاد کرد. تبلت ایسوس MeMo Pad FHD 10، یک نمایشگر معمولی با کیفیت معمولی دارد.

 

تبلت ایسوس,تبلت MeMo Pad,تبلت MeMo Pad ایسوس

 تبلت MeMo Pad ایسوس

 

باتری
با داشتن پردازنده اینتل بسیار جالب است بدانیم باتری این دستگاه تا چند ساعت استفاده را پاسخ‌گو است! با آزمایشاتی که انجام شده، تعیین شده است تبلت ایسوس MeMo Pad FHD 10 با یک بار شارژ کامل، حدود یک ساعت و نیم با استفاده نرمال عمر می‌کند. اگر بخواهید استفاده زیادی از آن داشته باشید، فقط تا یک روز با شما همراه است. البته در آزمایش همه‌جانبه و سخت‌گیرانه نیز تا 6.5 ساعت استفاده را پاسخ‌گو بود که باز هم خوب است. 


نتیجه‌گیری
تبلت ایسوس MeMo Pad FHD 10، نه از نظر ظاهری نو و جدید است نه از نظر امکانات. در حال حاضر نیز با قیمت 300 دلار آمریکا در فروشگاه‌های سراسر جهان به فروش می‌رسد. این قیمت تقریبا مناسب است و کاربران بسیاری قابلیت پرداخت آن را دارند. اما باید بدانید با این پول، یک تبلت معمولی اندرویدی خریداری می‌کنید که حرف ویژه‌ای برای گفتن ندارد.
عملکرد آن خوب و قابل قبول است و مشکلی با آن نخواهید داشت. شاید تنها نکته قابل توجه در مورد تبلت ایسوس MeMo Pad FHD 10 پردازنده آن باشد. این تبلت نخستین اندرویدی است که تراشه اینتل دارد. از آنجا که هیچ ویژگی برتری در این دستگاه وجود ندارد، مقایسه آن با دیگر تبلت‌ها کار حوصله‌سربری خواهد بود. به همین دلیل، ما هم از این کار امتناع می‌کنیم. 

منبع : bartarinha.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


Galaxy S5 و ۸ برتری آن بر iPhone 5S
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:17 | بازدید : 56 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

Galaxy S5 و ۸ برتری آن بر iPhone 5S
سنت دیرینه وب سایت های فناوری و خوانندگان آنها این است که به محض ورود محصولی جدید، بلافاصله شروع به مقایسه آن با برند های دیگر محصولات مشابه یا نسخه قبلی آن می کنند. این اتفاق حتی برخی مواقع قبل از ورود به محصول به بازار و یا بعضا” در حد حدس و گمان نیز روی می دهد!
طبق همین سنت در ادامه به بررسی و مقایسه های گوناگون در مورد Samsung Galaxy S5 به بررسی ۸ دلیل منطقی در برتری این گوشی هوشمند جدید بر رقیب دیرینه خود یعنی  iPhone 5S می پردازد.
Samsung Galaxy S5 دارای جذابیت ها و امکاناتی است که نمیشه به سادگی از آنها  گذشت و برای اینکه حس واقعی در ویژگی های خاص آن داشته باشیم، به مقایسه با iPhone 5S می پردازیم.

 

گوشی هوشمند,Samsung Galaxy S5,مشخصات گوشی گلکسی

 
۱) Galaxy S5 ضد آب است
اگر دو گوشی  Galaxy S5 و iPhone 5S را در آب بیندازیم، تنها راه نجات iPhone 5S این است که بلافاصله آنرا خارج کنیم تا شاید شانسی برای زنده ماندن داشته باشد.ولی Galaxy S5 با داشتن استاندارد IP67 در مقابل باران، گردو غبار، شن و ریز گردها مقاوم است و اتفاقی برای آن نمی افتد.


۲) دوربین Galaxy S5 عالی است
علاوه بر اینکه با دوربین Galaxy S5 می توانید عکس هایی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل بگیرید(در مقابل ۸ مگاپیکسل iPhone 5S) این دوربین امکان جذاب دیگری نیز دارد. با این دوربین می توان روی یک سوژه در تصویر تمرکز کرده و با محو کردن بخش های دیگر، آنرا برجسته کرد.این امکان در بین عکاسان حرفه ای به نام shallow-depth-of-field معروف است.

 

گوشی هوشمند,Samsung Galaxy S5,مشخصات گوشی گلکسی

 

۳)  Galaxy S5 دارای اسلات SD است
همیشه موبایل ها از کمبود فضای کافی برای ذخیره سازی رنج می برند و به همین دلیل موبایل هایی با حداکثر ۶۴GB حافظه، قیمت بالاتری نیز دارند. این مشکل در Galaxy S5 با افزودن اسلات SD و قابلیت افزودن حافظه تا ۱۲۸GB ظرفیت، برطرف شده است.


۴) جلوگیری از دستبرد کودکان!
شاید شما هم از آن والدینی باشید که موبایل شما بیشتر در اختیار کودکتان است تا خود شما! معمولا” در این زمانها همیشه نگران از دست دادن اطلاعات مهم خود، روی موبایل هستید.  Galaxy S5 ویژگی “private mode” دارد که در آن می توانید هر بخش یا فایل مورد نظر را از دسترس خارج کنید.


۵) Galaxy S5 ذخیره هوشمند باتری دارد
نگه داشتن باتری زمانی که کار مهمی دارید و شارژ همراهتان نیست از آرزوهای همه است!  Galaxy S5 حالتی طراحی کرده که در زمانی که مقدار کمی از باتری باقی مانده، فعال می شود. این حالت با غیر فعال کردن بخش های غیر ضروری و تغییر رزولوشن صفحه به “monochrome” همه را نجات می دهد. گفتنی است به راحتی می توان با ۱۰% باتری تا ۲۴ ساعت در حالت Ultra Power Saving از گوشی استفاده کرد!

 

گوشی هوشمند,Samsung Galaxy S5,مشخصات گوشی گلکسی

 
۶) باتری قابل جابجایی در  Galaxy S5
برعکس  iPhone 5S موبایل Galaxy S5 امکان در آوردن باتری را می دهد. با این امکان به راحتی می توان باتری را با باتری شارژ کامل تعویض کرد و یا زمانی که کیفیت باتری پس از چند سال استفاده کاهش پیدا کرده، آنرا با باتری نو و با کیفیت تغییر داد.


۷) صفحه نمایش Super AMOLED برای  Galaxy S5
چند وقتی است که سامسونگ در موبایل های خود از صفحه نمایش با تکنولوژی Super AMOLED استفاده می کند و واقعا” بدون اغراق برترین صفحه نمایش تولید شده تا کنون است.این صفحه نمایش بر اساس  نور اطراف، بهترین روشنایی و تصویر را به کاربر عرضه میکند و از شفافیت و روشنایی بی نظیری برخوردار است.


۸) Galaxy S5 فشار سنج است
سامسونگ Galaxy S5 با داشتن سنسور انحصاری برای تشخیص فشار با استفاده از نرم افزار اختصاصی خود همیشه فشار استفاده کننده از خودش خود را داشته و ثبت شده نگه می دارد. این امکان سامسونگ، در راستای گسترش امکانات سلامت در سرویس های موبایل راه اندازی شده است.
با همه این اوصاف به نظر می رسد با اینکه iPhone 5S از برترین گوشی های هوشمند دنیاست ولی در مقابل سرعت رشد شرکت های رقیب فعلا” چند قدمی از Galaxy S5 عقب مانده است.
منبع : barsam.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درون شکم گلکسی اس 5 سامسونگ را ببینید
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:15 | بازدید : 181 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

اخبار تکنولوژی - درون شکم گلکسی اس 5 سامسونگ را ببینید

بچه های تیم ifixit مثل همیشه با باز کردن محصولات جدید به آن رتبه قابل تعمیر شدن می دهند

بچه های تیم ifixit مثل همیشه با باز کردن محصولات جدید به آن رتبه قابل تعمیر شدن می دهند و در این قسمت محصول تازه از تنور درآمده گلکسی اس 5 سامسونگ را باز کرده اند که با هم مرور می کنیم:

 

ابتدا نیم نگاهی به مشخصات کلی فنی این دستگاه ( SM-G900A) می اندازیم:
نمایشگر دستگاه ساخت سامسونگ بوده و از نوع Super AMOLED در سایز 5.1 اینچی است و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل داشته و 432ppi است.

 

دوربین 16 مگاپیکسل داشته که ویدئو را به صورت 4K و 30 فریم بر ثانیه ضبط می کند.دوربین جلو نیز دو مگاپیکسلی بوده و کیفیت 1080 پیکل داشته و لنز wide abgle دارد.
حسگر اثر انگشت، ضربان سنج قلب و جسچر دارد.

 

پردازنده دستگاه متعلق به کمپانی کوآلکوم (پردازنده مربوط به کمپانی کره ای سامسونگ نیست) از نوع اسنپ دراگون 801 بوده و دو گیگ رم از نوع LPDDR3 است.

 

اتصالات نسل چهارم LTEف NFC،بلوتوث 4، میکرو یو اس بی نسخه 3، اتصالات 802 و وای فای MIMO دارد.

در نهایت امتیاز 5 از 10 به گلکسی اس 5 از بابت قابلیت تعمیر آسان از سوی تیم آی فیکس ایت داده شد.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

گام به گام مراحل باز کردن قطعات را مشاهده می کنید.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

نمایشگر ساخت خود سامسونگ است/ حسگر اثر انگشت و جسچر تعبیه شده نشان از تعامل بالا دارد

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

ضربان سنج دستگاه یکی از فاکتور های مثبت گوشی است

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

قرار بود پشت گوشی پرینت سه بعدی باشد که ظاهرا چنین نیست

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

پورت دستگاه را مشاهده می کنید:Micro-B USB 3.0

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

باز کردن قاب برای دسترسی به باطری بسیار آسان است

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

به راحتی از بدنه جدا می شود /باز کردن ان آسان تر از پوست کندن موز است!

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

شکل عجیب و غریب داخل پشت گلکسی شی ای فضایی نیست بلکه یک واشر است/یک روش مینیمالیستی برای ضد آب و غبار کردن گوشی!!

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

باطری از نوع 3.85 V و 10.78 Wh است

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

باطری چنگی به دل نمی زند/ 2600mAh در اس4 به 2800mAh تبدیل شده است. همین. کاربران انتظار نداشته باشند که سه روز یکبار گوشی خود را به شارژ بزنند بلکه باید هر شب شارژ کردن را برنامه ریزی کنند با صفحه 5.1 اینچی !!

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

سامسونگ گفته 7 ساعت مکالمه می دهد

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

دو اسلات میکرو اس دی و سیم کارت که خیلی زیبا و حرفه ای تعبیه شده است

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

علاقمندان به دانستن نام فنی مدل طراحی شده : SM-G900A است.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

پشت R1 چیست؟ یک پیچ و دیگر هیچ؟

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

ابزار مخصوص برای آسب ندیدن اسکرین و ..

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

ابزار مخصوص پلاستیکی برای آسیب ندیدن بدنه و اسکرین حین باز کردن اسکرین

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

قبل از بالا آوردن و جداسازی کامل مواظب کابل متصل به بورد باشید که باید با احتیاط جدا شود

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

متاسفانه سامسونگ راه باز کردن را از اسکرین شروع کرده است

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

جداسازی حسگر اثر انگشت

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

جداسازی استیکر چسبناکی که اسکرین را در پایین گوشی نگه می دارد

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

کنترلر تاچ اسکرین که متعلق به سامسونگ نیست و برای کمپانی Synaptics S5100A است که با رنگ قرمز در تصویر مشخص شده است.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

اینجا قاب میانی را مشاهده می کنید که چیز جدیدی است در سامسونگ/midframe

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

جداسازی قاب میانی

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

جداسازی کامل

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

در یک سو(چپ) بورد چسبیده به قاب میانی را می بینیم و در طرف دیگر قاب قبل از قاب پشت که به آن exterior midframe یا قاب میانی خارجی گفته می شود (راست)

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

قاب میانی خارجی/ جک هدفون و اسپیکر را مشاهده می کنید که به این قاب چسبیده است

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

کابلی که اسکرین را از بورد جدا می کند

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

تراشه اصلی حسگر اثر انگشت تحت نام فنی 1200P E43F2 / سازنده معلوم نیست اما قطعا سامسونگ نیست

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

اثر انگشت

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

جداسازی بورد

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

با دیلم پلاستیکی دسترسی ها بهتر می شود

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

لنز اصلی 16 و دو مگاپیکسلی گلکسی اس 5 را مشاهده می کنید/ سازنده مشخص نیست

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

تراشه اصلی دوربین با نام فنی QDA41 L1010 R412 / سازنده معلوم نیست

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

توضیحات فنی مادربورد گلکسی اس 5 قرمز: QDA41 L1010 R412 / دو گیگ رم درست شبیه M8 / سی پی یو چهار هسته ای 2.5 گیگاهرتز نارنجی: حافظه 16 گیگی /Samsung KLMAG2GEAC-B0 16 GB on-board memory زرد: Avago ACPM-7617 multi-mode, multi-band RF front end سبز: وای فای ژاپنی :Murata KM4220004 (likely Wi-Fi module) آبی: C1N75R UMR3 صورتی پر رنگ: Maxim Integrated MAX77804K (System PSoC) and MAX77826 مشکی: STMicroelectronics 32A M410

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

بچه مادربورد (daughter board) قرمز: 0075 1401 3964 C نارنجی:RF1119

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

بچه مادربورد /daughter board

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

همه قطعات باز شده گلکسی اس 5 کنار هم

 

اخبار , اخبار تکنولوژی, گلکسی اس 5 سامسونگ

امتیاز 5 از 10 به گلکسی اس 5 به جهت قابل تعمیر بودن و آسانی تعمیر از سوی بچه های آی فیکس ایت

 اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کیبورد همه کاره مایکروسافت با قابلیت اتصال به تلویزیون هوشمند و تبلت
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:14 | بازدید : 243 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

کیبورد,کیبورد وایرلس,ویژگیهای کیبورد وایرلس

کیبورد همه کاره مایکروسافت با قابلیت اتصال به تلویزیون هوشمند و تبلت
شرکت مایکروسافت کیبورد وایرلس جدیدی عرضه کرده که قابلیت اتصال به دستگاه های مختلفی دارد. این کیبورد، کیبورد همه کاره مدیا نام دارد که می توان آن را به ایکس باکس ، تلویزیون هوشمند و تبلت متصل کرد.


در قسمت سمت راست این کیبورد ترک پد آن قرار گرفته که عملکرد بسیار سریعی دارد. این کیبورد مجموعه کاملی از کلید های مختلف را دارد از جمله کلید استارت در سیستم عامل ویندوز و کلیدهای کنترل صدا در سیستم عامل های مختلف.


یکی از ویژگی های مهم این کیبورد این است که در قسمت چپ آن نیز ترک پد کوچکی قرار گفته تا هنگامی که کیبورد را با دو دست نگه داشته ایم با هر دستی که راحت تر است بتوانیم از پد استفاده کنیم. این کیبورد دارای پورت یو اس بی نیز می باشد تا در صورت تمایل با کاربر به دستگاه متصل شود.
این کیبرد دارای قفل ویژه کودکان نیز می باشد که عملکرد کلیه کلیدها را برای مدت زمان مشخصی قطع می کند. این کیبورد با سیستم عامل های ویندوز ۸ ، ویندوز ۷ ، ویندوز ۸٫۱ ، ویندوز RT ، اندروید ۴٫۱ تا ۴٫۳ ، و سیستم عامل مک هماهنگ است و به دستگاه هایی که دارای این سیستم عامل ها باشند متصل می شود. این کیبورد ۴۰ دلار قیمت دارد.

منبع:iritn.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین تبلت های موجود در بازار + مشخصات و تصاویر
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:14 | بازدید : 118 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اخبار تکنولوژی - بهترین تبلت های موجود در بازار + مشخصات و تصاویر

در ماه های اخیر بازار تکنولوژی شاهد انتشار چندین تبلت جدید به بازار بوده که این دستگاه‌های قدرتمند توانستند به موفقیت خوبی در فروش دست یابند.

این روزها تبلت ها تبدیل شده اند به وسایلی بسیار کاربردی که می توانند در زمینه های مختلفی به انجام کارهای روزمره ما کمک کند. با این حال به دلیل بازار شلوغ این دستگاه ها انتخاب یک مدل مناسب که برای ما بهترین کاربرد را خواهد داشت بسیار دشوار است. نگاهی داریم به ده عدد از بهترین تبلت های موجود در بازار.

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Sony Xperia Z2
باریک ترین و سبک ترین تبلت جهان دیگر آیپد ایر نیست، سونی توانست با معرفی این دستگاه جدید این قابلیت ها را به خود اختصاص دهد. این دستگاه علاوه بر اینکه باریک ترین و سبک ترین تبلت دنیا است، به صورت کامل ضد آب است و شما می توانید به راحتی آن را زیر آب بگیرید.


این دستگاه با صفحه نمایش Full HD 10.1 اینچی تنها 6.4 میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن نیز 439 گرم است. پردازنده این دستگاه یکی از آخرین محصولات شرکت کوال کام است که به فرکانس 2.3 گیگاهرتز به کار مشغول است. حافظه موقت این وسیله نیز 3 گیگابایت است.
این دستگاه به یک دوربین 8.1 مگاپیکسلی مجهز است و در قسمت جلو نیز از یک دوربین کوچکتر 2.2 مگاپیکسلی بهره می برد.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Apple iPad Air
اصل آیپد جدید نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. این وسیله همانند مدل قبلی سبک، مقاوم و زیبا است. با این حال این دستگاه باریک تر و سبک تر از قبل شده است. سخت افزار آن نیز قدرتمند است و می تواند به راحتی به اجرای هر برنامه ای بپردازد.

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Galaxy Nexus 7
نکسوس 7 نسبت به مدل قبلی پیشرفت بزرگی داشته است. این دستگاه توانسته یک صفحه نمایش زیبا، ساختی با کیفیت عالی، باتری با توان بالا و پردازنده ای قدرتمند ارایه دهد.
همانند نکسوس 7 اولیه ، گوگل ساخت این دستگاه را به شرکت ایسوس سپرده است. این شرکت نیز توانسته به بهترین نحو به ساخت این دستگاه بپردازد.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Microsoft Surface Pro 2
دومین نسل از تبلت ویندوزی مایکروسافت وارد بازار شده است. این دستگاه قدرتمند به سیستم عامل ویندوز مجهز است و می تواند به راحتی بسیاری از نرم افزارهای کامپیوترهای خانگی را اجرا کند.


این دستگاه جدید از نظر ظاهری و وزن تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد اما به سخت افزار بسیار قدرتمندتری مجهز شده است تا بتواند از بسیاری از دستگاه های بازار بهتر عمل کند.
Surface pro 2 به یک پردازنده Core i5 قدرتمند مجهز است و از 4 یا 8 گیگابایت حافظه موقت بهره می برد. شما می توانید از میان ظرفیت های 64 تا 512 گیگاباتی مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Ipad mini 2 retina
همانطور که از نامش مشخص است این دستگاه کاملا همانند آیپد معمولی است و تنها تفاوت آن اندازه کوچکتر و وزن سبک تر آن است. صفحه نمایش این دستگاه 7.9 اینچ است و کیفیت آن تماما مشابه آیپد معمولی است. پردازنده این دستگاه کاملا مشابه همان پردازنده ای است که در نسخه بزرگتر استفاده شده است و از نظر قدرت سخت افزای نیز می تواند با آن رقابت کند.
این دستگاه بیشتر برای افرادی مناسب است که فکر میکنند اندازه 10 اینچی برای آن ها بزرگ است.

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Amazon Kindle Fire HDX 8.9
آمازون پس از مدت طولانی تبلتی را وارد بازار کرد که با سخت افزاری قدرتمند وصفحه نمایشی شفاف می تواند با سایر محصولات درجه یک رقابت کند.
آمازون برای دستگاه خود آندروید را به مقدار زیادی تغییر داده است و شما می توانید به راحتی در این دستگاه به کار و استفاده از امکانات معمول این سیستم عامل بپردازید. حتی در بعضی مواقع راحت تر از طراحی آندروید سایر شرکت ها.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Samsung Galaxy TabPro 8.4
سری گلکسی سامسونگ پس از ورود به بازار توانست تغییرات بسیاری را در دستگاه های آندروید معرفی کند. این دستگاه ها با هدف ارایه یک محصول با کیفیت و ارزان تر وارد بازار شدند و توانستند تا حد زیادی هدف خود را اجرا کنند.
TabPro در سه اندازه وارد بازار می شود، 8.4 اینچ ، 10.1 اینچ و 12.2 اینچ.
برخلاف سایر تبلت های کلاس متوسط سری گلکسی این دستگاه به سخت افزاری قدرتمند شامل پردازنده 2.3 گیگاهرتزی 4 هسته ای و 2 گیگابایت رم مجهز است.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Tesco Hudl
تا به حال نام شرکت "تسکو" به گوشتان خورده است؟ احتمالا نه. این شرکت کوچک انگلیسی به تازگی تصمیم گرفته تا با ساخت دستگاه کوچک خود وارد بازار تبلت ها شود. "هادل" تبلتی 7 اینچی است که می تواند همانند سایر تبلت های بازار برای کاربری های روزمره شما از آندروید کافی باشد. شاید این دستگاه از نظر سخت افزاری نتواند با بهترین ها رقابت کند اما قیمت ارزان می تواند باعث شود تا هر فردی به فکر خرید آن باشد.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


نکسوس 10 گوگل
شرکت گوگل با سری نکسوس توانسته سیستم عامل آندروید را به بهترین نحو ارایه دهد. این دستگاه در عین سادگی بسیار قدرتمند است و می تواند به بهترین نحو ممکن به اجرای نرم افزار ها بپردازد. هرچند که مدت زیادی از ورود این دستگاه به بازار می گذرد اما خرید آن می تواند هم چنان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که می خواهند به خرید تبلت بپردازند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی,بهترین تبلت,مشخصات بهترین تبلت


Samsung Galaxy Note 10.1 2014 edition
جدیدترین و قدرتمندترین تبلت خانواده سامسونگ که به پردازنده ای 2.3 گیگاهرتزی 4 هسته ای و 3 گیگابایت رم مجهز شده است.
این دستگاه که با یک قلم مخصوص خود وارد بازار می شود توانسته توجه افراد علاقه مند بسیاری را به خود جذب کند.
افراد بسیاری در هنگام کارکرد با دستگاه از محیط کاربری سنگین آن ناراضی هستند موضوعی که باعث شده تا کارکرد دستگاه در مواردی کند باشد.


اخبار تکنولوژی - بازار خبر



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل/ 3 دوربین در یک گوشی
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:12 | بازدید : 81 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اخبار تکنولوژی - اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل/ 3 دوربین در یک گوشی

جدیدترین گوشی کمپانی سامسونگ با نام گلکسی S5 که مجهز به سنسور اسکنر اثر انگشت و سنسور ضربان قلب است و نیز جدیدترین گوشی کمپانی HTC با نام وان (M8) که از تجهیز 3 دوربین برای عمق بخشیدن به تصاویر بهره می برد وارد بازار ایران شد؛ گروه دانش و فناوری خبرگزاری مهر به معرفی این دو گوشی هوشمند و مقایسه آن با مدل مشابه پرداخته است.

اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل
به گزارش خبرنگار مهر، کمپانی سامسونگ پس از موفقیت در عرصه تولید گوشی گلکسی S4 این بار گوشی S5 خود را با قابلیتها و امکانات جدید وارد بازار کرد؛ این گوشی از یک صفحه ‌نمایش 5.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1920 در 1080 بهره می‌برد؛ این گوشی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است.

گوشی جدید سامسونگ مبتنی بر سیستم عامل اندروید 4.4 است و از صفحه‌نمایشی بزرگتر نسبت به مدل قبلی خود بهره می برد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل


گلکسی اس 5 از یک پردازنده چهارهسته‌ای Snapdragon 800 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، دو گیگابایت رم، NFC، پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE، بلوتوث 4.0، حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایت که از طریق کارت حافظه قابل ارتقا تا 128 گیگابایت است پشتیبانی می کند و دارای دوربین 16 مگاپیکسلی و امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K است. دوربین جدید این دستگاه همچنین از عملکرد جدید تصویر آهسته بهره می‌برد که نمونه آن در آیفون 5S نیز وجود دارد.

همچنین دوربین گلکسی S5، قابلیت‌ تغییر و تنظیم فوکوس پس از ثبت تصویر را دارد.

این گوشی از اسکنر اثر انگشت و نیز حسگر ضربان قلب بهره می برد که از جمله ویژگیهای جدید سخت افزاری این گوشی است و نشان از تمرکز این کمپانی کره ای بر روی سلامت و تناسب اندام دارد.
حسگر ضربان تعبیه شده در این گوشی، تپش قلب کاربر را اندازه‌گیری کرده و داده‌های مربوطه را به برنامه S Health 3.0 که اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ است ارسال می‌کند. این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی محاسبه قدم‌های برداشته شده و نیز میزان کالری سوزانده شده را نیز دارا است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل

 

ویژگی مهم دیگر گلکسی اس 5، استفاده از سنسور شناسایی اثر انگشت در این دستگاه است. این سنسور کاملا متفاوت از نمونه به کار رفته در آیفون 5s اپل است و توانایی ثبت سه اثر انگشت گوناگون را دارد و فرآیند ثبت از طریق انجام هشت بار کشیدن انگشت انجام می‌پذیرد؛ این درحالی است که در مدل گوشی آیفون 5S اپل شناسایی از طریق نگاه داشتن انگشت صورت می‌گیرد.

از این قابلیت می توان برای شناسایی و باز کردن دستگاه بهره برد اما قابلیت مهم آن تایید پرداختهای اینترنتی است به نحوی که با استفاده از این اسکنر کاربر می تواند تاییدیه لازم را برای خرید اینترنتی بدهد.

این گوشی در حال حاضر در بازار موبایل یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت داده می شود.

3 دوربین در یک گوشی
به گزارش مهر، کمپانی اچ‌ تی‌سی مدل HTC One M8 را روانه بازار کرد که بدنه این گوشی اندرویدی تماماً فلزی از جنس آلومینوم یکپارچه و دارای سطحی باریک در لبه‌ها متناسب با دست طراحی شده است و از صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ دی بهره می برد.

اچ تی سی در محصول جدید خود از سه دوربین استفاده کرده است؛ دوربین جلوی پنج مگاپیکسلی که امکان تصویربرداری سلفی و مکالمه تصویری را فراهم می‌کند و دو دوربین در پشت که یکی از آنها وظیفه عمق بخشیدن به عکس را بر عهده دارد. همچنین در این گوشی از دو فلش برای کسب نور بهتر و رنگ طبیعی در عکس استفاده شده است.

  

اخبار,اخبار تکنولوژی,اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل


دو دوربین در پشت این گوشی قرار دارد؛ دوربین اصلی یک ۴ مگاپیکسلی اولتراپیکسل است که فناوری اولتراپیکسل آن باعث می‌شود تا عملکرد دوربین در نور کم خیلی خوب باشد. قابلیت Duo Camera در واقع ترکیبی از یک دوربین اولتراپیکسل به همراه یک دوربین ثانویه برای ذخیره اطلاعات عمق تصویر است. همچنین امکان تغییر فوکوس بر روی بخش‌های مختلف تصویر، پس از تصویربرداری از دیگر قابلیتهای این دوربین است.

به کمک این قابلیت می‌توان اطلاعات جزیی یک صحنه را دریافت و امکان ارائه طیفی از افکت‌ها را فراهم کرد و کاربر از طریق تغییر فوکوس می‌تواند سوژه عکس را یا بطور کامل از پس زمینه جدا کند یا افکت‌های خاصی را بر روی پس زمینه تصویر اعمال کند.

این گوشی از پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون 801، سی‌پی‌یوهای 3/2 گیگاهرتزی و چهار هسته‌‌ای پشتیبانی می کند و سیستم عامل اندورید نسخه  4/4 کیت‌کت (KitKat) با  استاندارد  LTE 4G از دیگر ویژگیهای M8 اچ تی سی است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل


این گوشی دارای یک کاور هوشمند است که کاربر می‌تواند زمان، وضع هوا، متن‌های خبری، ایمیل و تماس تلفنی را بدون اینکه صفحه‌نمایش را لمس یا محافظ را باز کند، مشاهده کند؛ این کاور محافظ مشبکی است که قادر است کاربر را از تماس جدید یا پیامک دریافت شده مطلع کند.

در اسپیکرهای استریوی بوم‌ساوند وان ام 8 حجم صدای خروجی این گوشی نسبت به مدل قبلی این کمپانی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این گوشی هم اکنون در بازار ایران حدود 2 میلیون و500 هزار تومان قیمت داده می شود.

نگاهی به آیفون فایو اس
به گزارش مهر، دو مدل گوشی تازه وارد بازار از لحاظ قیمت و امکانات تعبیه شده در آن با آخرین مدل کمپانی اپل آیفون 5S قابل رقابت است. آیفون فایو اپل حدود 2 میلیون و 580 هزار تومان در نوع 32 گیگابایتی مشکی رنگ در بازار قیمت داده می شود و هنوز هم با وجود عرضه گوشی های هوشمند کمپانی های مهمی چون سامسونگ و اچ تی سی، طرفداران خود را دارد.

این گوشی یک سیم کارته 112 گرم وزن دارد و دارای پردازنده Apple A7 & M7 Motion Chipset 64bit Architecture CPU است.

این مدل از صفحه نمایش رنگی لمسی LED-backlit IPS LCD با دقت رتینا و لمسی خازنی (Capacitive Touchscreen) بهره می برد و سایز صفحه نمایش آن 4 اینچ و دارای رزولوشن 1136 × 640 و تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,اندازه گیری ضربان قلب و اثر انگشت با موبایل


این گوشی دارای حافظه داخلی 16384 مگابایت و قابلیت پشتیبانی از شبکه های ارتباطی 3G - 4G - GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث است.

دوربین این مدل گوشی اپل 8 مگاپیکسل با دوربین مکالمه ویدئویی، فوکوس اتوماتیک و فلاش است و دارای فیش 3.5 میلیمتری هدفون صدا است.

این گوشی از امکانات نرم افزاری سیستم عامل Apple iOS 7 و نمایش فایلهای PDF و قطب نما بهره می برد.

 

اخبار تکنولوژی - مهر



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درخشش ناخن مصنوعی با تماس تلفن هوشمند!
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:11 | بازدید : 54 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

درخشش ناخن مصنوعی با تماس تلفن هوشمند!
یک شرکت ژاپنی ناخن مصنوعی ساخته است که در صورت تماس تلفنی کاربر، می درخشد.این ناخن مصنوعی به تلفن هوشمند کاربر متصل می شود.برای استفاده از این ناخن های درخشنده فقط کافی است یک تلفن هوشمند بر پایه سیستم عامل اندروید داشته باشید.

 

تلفن هوشمند,ناخن مصنوعی,اخبار تکنولوژی


شرکت ژاپنی “تاکارا تومی آرتس” با استفاده از محبوبیت هنر مانیکور(چسباندن سنگ های کوچک بر روی ناخن)، یک چسب میکرویی LED ساخته است.در این ناخن از فناوری موسوم به ارتباط میدان نزدیک استفاده شده است و هر گاه این ناخن در نزدیکی تلفن هوشمند، تبلت، کنترل کننده های بازی های ویدیویی قرار بگیرد می درخشد.

در این فناوری، میزان اندکی برق در مسافت کوتاه برای ارتباط با تلفن هوشمند انتقال می یابد.هرگاه کاربر از کارت پول الکترونیک نیز استفاده کند این ناخن مصنوعی می درخشد.
این محصول قرار است هفته آینده به بازار های ژاپن عرضه شود؛ بسته ای که شامل ۱۶ عدد ناخن مصنوعی است که یکی از آنها دارای چراغ LED است.

منبع : mehrnews.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فیسبوک، وی چتی می شود!+عکس
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:11 | بازدید : 52 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اخبار تکنولوژی - فیسبوک، وی چتی می شود!

فیس‌بوک این امکان را به کندی برای کاربران فیسبوک فعال می‌کند و احتمال دارد این امکان فعلا برای شما هم فعال نشده باشد گفته می‌شود در حال حاضر کاربران آمریکایی فیسبوک در اولویت این فعال سازی هستند.

فیسبوک اخیرا ویژگی ای جدید افزوده که آن را بیشتر در وی چت دیدیم و در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های دیگری وجود نداشته. فیسبوک امکان دیدن مکان دوستان (Nearby Friends ) را برای کاربران موبایل فراهم کرده اما این امکان فعلا برای همگان قابل دسترس نیست و همچون قالب جدیدش باید افراد کمی انتظار بکشند.

برای این که این امکان را فعال کنید یا از فعال بودن آن مطمئن شوید باید منوی چت در سمت راست وب سایت فیسبوک را انتخاب کرده و اگر این امکان برای شما فعال شده باشد (Nearby Friends) را در بالای صفحه و در زیر فیلد جست و جو مشاهده می ‌کنید. در واقع در اینجا شما می‌توانید لیست و مکان دوستانی را که در نزدیکی شما قرار دارند مشاهده کنید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی ,فیسبوک

 
فیس‌بوک این امکان را به کندی برای کاربران فیسبوک فعال می‌کند و احتمال دارد این امکان فعلا برای شما هم فعال نشده باشد گفته می‌شود در حال حاضر کاربران آمریکایی فیسبوک در اولویت این فعال سازی هستند.

اخبار,اخبار تکنولوژی,فیسبوک

 
در صورتی که این امکان را فعال کنید تمامی دوستان شما در فیسبوک قادر به دیدن مکان شما هستند. در همین حال این امکان وجود دارد که شما متوجه شوید یک دوست در نزدیکی شما قرار دارد هر چند تا زمانی که آن دوست جای دقیق خود را با شما به اشتراک نگذارد شما هم قادر به دیدن مکان او نیستید.

در عین حال میزان فاصله شما با دوستانتان بر اساس دقیقه نیز محاسبه می‌شود. این امکان در اپلیکشن های مختص گوشی های هوشمند فیس بوک هم فراهم آمده و از طریق همان قسمت چت قابل مشاهده است.
اخبار تکنولوژی - بانکی دات آی آر



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ویژگی باهوش‌ترین گوشی‌های بازار
چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:11 | بازدید : 50 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اخبار ,اخبار تکنولوژی , باهوش‌ترین گوشی‌های بازار

 

اخبار تکنولوژی - ویژگی باهوش‌ترین گوشی‌های بازار (+قیمت)

هنگام خرید باید این نکته را مد نظر قرار داد که Z2 در برابر آب و خاک مقاوم است و کاربر می‌تواند آن را تا عمق یک متر و 30 سانتی متری داخل آب فرو کند. این دستگاه که مجهز به اندروید کیت کت شده در بازار ایران بصورت غیر رسمی به قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

تقریبا می‌توان گفت بسیاری از تولیدکنندگان محصولات ارتباطی قهرمانان خود را در نمایشگاه CES2014 رو کردند حال در بازار با طیفی مواجهیم که جدای از بحث قیمت‌ از بهترین امکانات بهره می‌برند.
 
Sony Xperia Z2
 یکی از بهترین‌های بازار نسل سوم سری Z شرکت سونی است. این گوشی هوشمند در حال حاضر از یکی از قوی‌ترین پردازنده طراحی شده برای دستگاه‌های موبایل، یعنی یک تراشه چهار هسته با قدرت پردازش 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. اگرچه وزن 163 گرمی این مدل کمی بیش از اندازه سنگین است اما کیفیت بالای صفحه نمایش آن لذتی را در کاربر بوجود می‌آورد که این سنگینی را از یاد خواهد برد.
 
به گزارش ایسنا، سونی سعی کرده با استفاده از یک رم سه گیگابایتی که وظیفه ایجاد تعادل بین پردازنده و حافظه را برعهده دارد از هنگ کردن Xperia Z2 تا حد بسیاری جلوگیری کند. اندازه 13 سانتی‌متری صفحه نمایش این دستگاه کمی گرفتن آن را برای کاربر سخت می‌کند.
 
هنگام خرید باید این نکته را مد نظر قرار داد که Z2 در برابر آب و خاک مقاوم است و کاربر می‌تواند آن را تا عمق یک متر و 30 سانتی متری داخل آب فرو کند. این دستگاه که مجهز به اندروید کیت کت شده در بازار ایران بصورت غیر رسمی به قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
HTC One M8
 این مدل شاید بهترین مدل HTC ضد آب نباشد اما از لحاظ قدرت پردازش با پردازنده چهارهسته 2.5 گیگاهرتزی خود از رقبا پیش افتاده است. البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که M8 دو میلیون و 400 هزار تومانی به یک رم دو گیگابایتی تجهیز شده و در مقایسه با سایر رقبا در این زمینه کمی عقب مانده است.
 
پشت M8 از دو دوربین استفاده شده که وظیفه تعیین عمق میدان عکس بعد از ثبت تصویر را دارد. اندازه صفحه نمایش M8 12.5 سانتی‌متر بوده و از لحاظ وضوح تصویر در مقایسه با Xperia Z2 بهتر عمل می‌کند. علاوه بر حافظه 16 گیگابایتی درون گوشی کاربر می‌تواند با استفاده از کارت حافظه این ظرفیت را تا 128 گیگابایت افزایش دهد. M8 همچون سایر رقبایش از سیستم عامل اندروید 4.4.2 یا همان کیت کت بهره می‌برد که از لحاظ ظاهر تغییراتی در آن ایجاد شده است.
 
Samsung Galaxy S5
 پرچمدار کمپانی سامسونگ که در همان روزهای اول به چسب زخم تشبیه شد، یکی از گوشی‌هایی است که دل عاشقان این برند را ربوده است. این چسب زخم سامسونگ اما حسنی بسیار بزرگ در مقابل سایر رقبایش دارد، آن هم تعبیه شدن USB 3 است که سرعت بسیار بالایی را در اختیار کاربران می‌گذارد.
 
البته نباید چندان در این مورد هیجان زده شد چراکه با دیدن رم دو گیگابایتی دستگاه متوجه می‌شوید که سامسونگ در نسل قبلی تکنولوژی باقی مانده است. این گوشی 147 گرمی نسبت به امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهد سبک طراحی شده و در برابر آب و خاک از خود مقاومت نشان می‌دهد.
 
صفحه نمایش 12.5 سانتی‌متری این گوشی کیفیت رنگ و وضوحی بالایی را دراختیار کاربرانش می‌گذارد، به راحتی می‌توان گفت که این کیفیت از M8 HTC و Xperia Z2 بالاتر است. کاربر می‌تواند حافظه این دستگاه را با استفاده از کارت حافظه خارجی تا 128 گیگابایت افزایش دهد.
 
پرچمدار شرکت سامسونگ از لحاظ پردازش اطلاعات قدرت بالایی دارد چراکه شرکت سازنده در قلب تپنده آن یک پردازنده 2.5 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای در نظر گرفته است. Galaxy S5 از لحاظ نرم‌افزاری مجهز به اندروید کیت کت شده تا بتواند در کنار سایر دشمنانش به رقابت بپردازد.

Lumia 1520
 لومیا، شاید این نام برای بسیاری چندان آشنا نباشد اما این همان نوکیا سابق است که توسط مایکروسافت خریداری شد. حال مایکروسافت سعی کرده با ابقای دوباره این برند و ارائه کردن Lumia 1520 جانی دوباره را در این شرکت بدمد.
 
در نگاه اول این گوشی با وزن 206 گرمی خود شما را به یاد تکه آجری بزرگ می‌اندازد اما نباید انتظار بیشتری را نیز داشته باشید چراکه که این مدل از سری لومیا بیشتر شباهت به فبلت دارد تا یک تلفن همراه. اندازه صفحه نمایش این گوشی 15 سانتی متر است و بیشتر آن را در رده فبلت را قرار می‌دهد.
 
وضوح صفحه نمایش این دستگاه اگرچه فول اچ دی در نظر گرفته شده اما در مقایسه با سه مدل قبلی از کیفیت پایین‌تری بهره می‌برد. پردازنده چهار هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی این گوشی در کنار رم دو گیگابایتیش عملکرد مناسبی را در پردازش اطلاعات از خود به نمایش می‌گذارد.
 
به علاوه باید به این نکته نیز اشاره کرد کاربر می‌تواند حافظه دستگاه خود را با استفاده از کارت حافظه خارجی تا 64 گیگابایت افزایش دهد. این گوشی به سیستم عامل ویندوز هشت مجهز شده که این امر با توجه به این موضوع که شرکت نوکیا توسط مایکروسافت خریداری شد، طبیعی است.
 
Huawei P6
 گویا نمایندگی این شرکت در کشور دیگر تصمیم به آوردن مدل جدید هواوی ندارد. اگرچه در دنیا این کمپانی چینی محصولات جدیدی را روانه بازار کرده اما طبق گفته مدیر فروش هوآوی در ایران مجهزترین گوشی این شرکت درحال حاضر P6 است.
 
این دستگاه که در سال 2013 لقب باریکترین گوشی دنیا را به خود اختصاص داد صفحه نمایشی 11.7 سانتی متری دارد و وزنش چیزی معادل 120 گرم است. کیفیت صفحه نمایش P6 چنگی به دل نمی‌زند البته اگر بخواهیم در رنج قیمت خود دستگاه اظهار نظر کنیم، تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد.
 
شرکت سازنده در درون این دستگاه یک پردازنده چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی تعبیه کرده که درکنار رم دو گیگابایتیش عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. P6 در حال حاضر به نسخه جدید اندروید موسوم به کیت کت به‌روزرسانی شده است.
 
New Padfone Infinity
 این محصول دارای امکاناتی مناسب در عین حال بسیار گران قیمت است. شاید بتوان گفت New Padfone Infinity 145 گرمی در مقایسه با امکاناتی که به کاربرانش ارائه می‌دهد یکی از گران‌ترین‌ها است. صفحه نمایش 12.5 سانتی‌متری این گوشی دو میلیون و 500 هزار تومانی نسبت به تمامی مدل‌های قبلی کیفیت بالاتری دارد هرچند باید به این نکته نیز اشاره کرد که این کیفیت چندان محسوس نیست.
 
همراه شدن یک رم دو گیگابایتی با یک پردازنده 2.2 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای چندان جدید به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را به راحتی برطرف کند. این تلفن با دو حافظه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده که کاربر می‌تواند این حجم را با استفاده از یک حافظه خارجی تا 128 گیگابایت افزایش دهد.
 
یکی از فجایعی که می‌توان آن را به خوبی در این مدل لمس کرده نرم‌افزار اندروید 4.2.2 یا همان جیلی بین است که روی این مدل به چشم می‌خورد. انتظار می‌رفت شرکت سازنده برای این مدل دو میلیون و 500 هزار تومانی به‌روزرسانی ارائه می‌داد.
 
Nexus 5
 به جرات می‌توان گفت گوشی جدید شرکت گوگل یکی از بهترین‌های بازار ایران به شمار می‌آید. Nexus 5 که قیمتی یک میلیون و 300 هزار تومانی دارد برگ برنده‌ای را در آستین خود جای داده که کمتر شرکتی از این ویژگی بهره می‌برد. پشتیبانی نرم‌افزاری و ارائه اپدیت‌های پی در پی اندروید بزرگترین ویژگی مثبت این گوشی محسوب می‌شود.
 
در حال حاضر Nexus 5 از آخرین نسخه اندروید موسوم به کیت کت بهره می‌برد. کیفیت صفحه نمایش 12.5 سانتی‌متری این گوشی بسیار بالاست بطوری که می‌توان آن را در این زمینه رقیب S5 و Z2 دانست. به نظر می‌رسد شرکت گوگل سعی کرده در طراحی این مدل نهایت دقت را به خرج دهد، وزن 130 گرمی Nexus 5 شاهدی بر این مدعاست.
 
مانند سایر گوشی‌های رقیب، Nexus 5 به یک پردازنده چهار هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی و یک رم دو گیگابایتی بهره تجهیز شده، باید در رابطه با این گوشی به این نکته اشاره کرد که تنها در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی روانه بازار شده و قابلیت افزایش حافظه بوسیله کارت حافظه خارجی را ندارد.
 
LG G 2
 بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برند LG مانند گذشته کیفیت بالایی ندارد، اما این شرکت چند سالی است که رویه تغییر را در پیش گرفته و روز به روز بهتر می‌شود. درحال حاضر می‌توان قهرمان LG در ایران را G2 محسوب کرد.
 
درحقیقت بعد از عرضه این مدل به بازار دیدی بسیاری نسبت به برند LG تغییر کرد. این گوشی که در سال 2013 روانه بازار شده صفحه‌نمایشی 13 سانتی‌متری دارد و کیفیت آن مطلوب است.
 
هنگامی که G2 را در دست می‌گیرید، وزن 142 گرمی آن چندان دستتان را اذیت نخواهد کرد. همچون سایر رقبا شرکت به دلیل سال عرضه گوشی، G2 مجهز به یک پردازنده 2.2 گکیگاهرتزی چهارهسته‌ای و یک رم دو گیگابایتی است.
 
کاربر می‌تواند با استفاده از حافظه خارجی، حجم دستگاه خود را به 128 گیگابایت افزایش دهد. از لحاظ نرم‌افزاری G2 به جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی کیت کت به‌روزرسانی شده است. این دستگاه در بازار یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
تراکم پیکسلی یا ppi: تراکم پیکسلی به تعداد مربع‌های بسیار کوچکی گفته می‌شود که در هر 2.5 سانتی‌متر مربع(یک اینچ) وجود دارند. هرقدر تراکم پیکسلی بالاتر باشد، کیفیت صفحه نمایش بیشتر می‌شود.
 اخبار تکنولوژی - ایسنا



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان all one و آدرس all-one.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 199
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 878
:: بازدید سال : 1363
:: بازدید کلی : 37013